Kullanım Koşulları
- Alfy adlı mobil uygulamaya (“Uygulama”) kayıt olan müşteri (“Müşteri”), hizmet sağlayıcı ALFRED Concierge Tanıtım Hizmetleri A.Ş. (“ALFRED”)’in bu Uygulama içindeki hizmetler için talep ettiği ücretleri ödemeyi ve aşağıda belirtilen koşullara uymayı kabul etmiştir. Müşteri’nin bu hususlara ilişkin kabulü aşağıdaki “Koşulları okudum ve kabul ediyorum” sekmesini işaretlemesi ile tevsik edilmiştir.
- Müşteri, Uygulama’yı indirip, kayıt için gerekli olan bölümleri doldurup GSM numarasını onayladıktan sonra şifresini girerek, işbu Kullanım Koşulları (“Koşullar”) dâhilinde Uygulama’yı kullanmaya başlayabilir. Müşteri, kayıt esnasında verdiği tüm bilgilerin daima ve her bakımdan eksiksiz, gerçeğe uygun,kendisine ait, güncel olduğunu ve bu bilgileri güncel tutacağını kabul eder. Müşteri, her zaman kişisel bilgilerini Uygulama aracılığıyla güncelleyebilir. Uygulama’nın kullanımı ücretsiz olup Uygulama içindeki hizmetler ücretlidir.
- Müşteri, Uygulama’yı kullanması için ALFRED ile paylaştığı kişisel verilerinin www.alfred.com.tradresinde yer alan Aydınlatma Metni kapsamında işlenmesine ve bu itibarla ALFRED’in yurtdışında bulunan serverlarına aktarımına onay verdiğini kabul, beyan ve taahhüt eder.
- Müşteri, Uygulama’ya kayıt olup Uygulama’yı açtıktan sonra saatlik şoför, muayene ve/veya vale butonlarına tıklayarak, Uygulama aracılığıyla, dilediği hizmeti alabilir.
- Müşteri, saatlik şoför ve araç muayene işlemlerinde kendisine atanan personel ile mutabık kalınan randevu saatinde mutabık kalınan yerde buluşmayı kabul ve taahhüt eder.
- Müşteri bir kereye mahsus olmak üzere kredi kartı bilgilerini Uygulama sistemine girer ve bu bilgiler daha sonraki kullanımlarda bir daha bilgi girmeyi gerektirmeden kullanılır. Müşteri hizmet bedelini Uygulama’daki ödeme sistemi vasıtasıyla kredi kartını kullanarak veya nakit olarak ödeyebilir. Araç muayenesi için TUVTURK tarafından alınan bedeller nakit ödenir.
- Müşteri, taahhüt ettiği saat ve yerde bulunmaz ise ALFRED personeli toplam 15 dakika bekleyecek ve akabinde, hizmetin Müşteri taahhüdünü yerine getirmediği için verilemediğini not ederek oradan ayrılacaktır. Müşteri bu uygunsuzluk için sisteme kayıtlı kredi kartından saatlik şoför hizmetinin kampanyasız birim bedelinin tümünün tahsil edilmesini kabul, beyan ve taahhüt eder.
- Hizmet bittiğinde ALFRED personeli yolculuğu sonlandırır ve hesaplanan tutar Müşteri’nin Uygulama ekranında onay için görünür. Nakit olmayan yolculuklarda bunu takiben Müşteri’nin ekranında ödeme sayfası belirir ve ödenecek tutarın onaylanması istenir. Müşteri sadece “Onay” tuşuna basarak ödemeyi yapar. Onay tuşuna basarak ödemeyi ALFRED’e yapması ile Müşteri hizmet bedelini sürücüye ödemiş sayılır ve ödeme yükümlülüğü sona erer. Müşteri hizmeti aldığı halde ödeme onayı vermez ise, kayıtlı kredi kartından hizmet bedelinin alınmasını kabul, beyan ve taahhüt eder.
- Ödemenin kredi kartıyla yapılamaması halinde Müşteri ücreti derhal nakit olarak ödemekle yükümlüdür.
- Tüm rezervasyonlar hizmetten en az 90 dakika önce ücretsiz iptal edilebilir. Rezervasyonun hizmet saatine 90 dakikadan daha az bir süre iptal edilmesi durumunda uygulamada kayıtlı kredi kartlarından rezerve edilen süre ücretinin %50 ‘si tahsil edilecektir. Rezervasyon 90 dakikadan az bir sürede yapıldıysa, iptal 10 dk içinde yapılmalıdır. 10 dakikadan sonra rezerv edilen sürenin %50’si tahsil edilecektir.
- Müşteri’nin kredi kartı bilgileri ALFRED tarafından bilinmemekte, ödeme altyapısı bu konuda yasal izinlere sahip kuruluşlar tarafından sağlanmaktadır. Kredi kartı bilgilerinin 3. şahısların eline geçmesinden ALFRED sorumlu tutulamaz.
- Müşteri’nin akıllı cep telefonunun/tabletinin çalınması veya kaybedilmesi halinde kredi kartı bilgilerine üçüncü şahıslar ulaşamaz fakat yine de Müşteri tarafından ALFRED’e bildirimde bulunarak girilen bilgilerin silinmesinin talep edilmesi gereklidir. Aksi takdirde üçüncü şahıslar Uygulama’yı kullanarak ALFRED hizmetini kullanıp ödemesini Müşteri kredi kartından yapmaya devam edebilirler. Böyle bir durumdan ALFRED sorumlu tutulamaz.
- Müşteri’nin Koşullar’a aykırı davrandığının tespiti halinde, ALFRED, herhangi bir sorumluluğa maruz kalmaksızın, Müşteri’nin Uygulama üyeliğini askıya alma veya Uygulama’dan tamamen çıkarma hakkını saklı tutar.
- Müşteri, Uygulama’yı, Uygulama kapsamındaki hizmetleri hukuka, Koşullar’a ve amacına uygun şekilde kullanmayı ve Uygulama dâhilinde yaptığı her işlem ve eylemdeki tüm sorumluluğun kendisine ait olduğunu kabul eder. Müşteri’nin Uygulama aracılığıyla ve/veya dâhilinde, işbu Koşullar’a ve/veya hukuka aykırı olarak gerçekleştirdiği herhangi bir işlem, eylem ve/veya faaliyetleri nedeniyle ALFRED doğrudan veya dolaylı olarak hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
- ALFRED, Müşteri’den kaynaklanan teknik aksaklıklar veya başka sebeplerle hizmetten faydalanılamaması durumunda işbu Koşullar ile belirlenen yükümlülüklerinden herhangi birini ifa edememesi nedeniyle sorumlu tutulamayacak ve kendisinden herhangi bir nam altında herhangi bir talepte bulunulamayacaktır.
- Müşteri, Uygulama aracılığıyla ALFRED tarafından sunulan hizmetlerden yararlanabilmek amacıyla kullandığı sistem erişim araçlarının (kullanıcı ismi, şifre v.b.) güvenliği, saklanması, üçüncü kişilerin bilgisinden uzak tutulması ile ilgili tüm sorumluluğun tamamen kendisine ait olduğunu kabul eder.
- Müşteri, Uygulama dâhilinde bulunan, ALFRED ve/veya başka bir üçüncü şahsın ayni veya şahsi haklarına, malvarlığına tecavüz teşkil edecek nitelikteki resimleri, metinleri, görsel ve işitsel imgeleri, video kliplerini, dosyaları, veri tabanlarını, katalogları ve listeleri çoğaltmayacağını, kopyalamayacağını, dağıtmayacağını, işlemeyeceğini kabul eder.
- Uygulama kapsamında hizmet sunan personel, suç teşkil edecek davranış ve sözlerinden dolayı kişisel olarak yürürlükteki yasal mevzuat hükümlerine kendisi tabidir. Böyle durumlarda ALFRED’in sorumluluğu yoktur.
- ALFRED’den şoför hizmeti alan Müşteri, aracını 3. bir şahsa kendi isteği ile kullandırdığını ve araç sahibi veya kullanıcısı olarak buna bağlı hukuki sorumluluğunun farkında olduğunu ve bu sorumluluğu bizzat kendisinin aldığını beyan ve kabul eder.
- Hizmet talep edilen aracın kasko ve zorunlu trafik sigortası yok ise ALFRED hizmet vermeme hakkına sahiptir.
- Hizmet esnasında oluşacak yangın, kaza veya hasarda Müşteri hasarın giderilmesi için kendi araç sigortalarını kullanacağını, meydana gelen maddi veya manevi tüm zararlar ve tazminatlardan bizzat sorumlu olduğunu bunlar için ALFRED’den hiçbir maddi/manevi tazminat talebinde bulunmayacağını, bu haklardan feragat ettiğini beyan ve taahhüt eder.
- Müşteri; ALFRED’in ikame araç temin edilmesinden ve/veya hasarlı aracın değer kaybının karşılanmasından sorumlu olmadığını, aracın boyasında ön ve arka tamponlar ve çamurluklarda bulunan çiziklerden veya araç içindeki herhangi bir hasardan ALFRED’in sorumlu olmadığını, bunlara ilişkin ALFRED’den hiçbir maddi/manevi tazminat talebinde bulunmayacağını, bu haklardan feragat ettiğini beyan ve taahhüt eder.
- Müşteri;ALFRED tarafından sunulan diğer concierge hizmetlerinin ifası sırasında ALFRED’in asıl tedarikçiler, şoför ile Müşteri arasında sadece bir aracı olarak hizmet sunduğunu bu nedenle meydana gelebilecek maddi manevi zararlar ve hasarlar ile ilgili olarak ALFRED’in herhangi bir sorumluluğu olmadığını kabul ile ilgili her türlü haklarından feragat ettiğini beyan ve taahhüt eder.
- GİZLİLİK POLİTİKASI VE IZINLER
ALFRED aşağıdaki bilgileri toplar:
Tanımlama bilgileri (ad, soyad, cep telefonu numarası, e-posta adresi, araç plakası, araç markası-modeli, araç lastik markası ve ebatları, araç muayene bitiş tarihi).
Kullanılan mobil aygıtın işletim sistemi versiyonu bilgisi.
Kullanılan mobil aygıttan edinilen konum bilgileri.
Hizmet sonunda personele verilen oylama bilgisi ve yorumlar.
ALFRED bu bilgileri hangi amaçla kullanır?
Kimlik doğrulamak (verilen cep telefonu numarasına doğrulama kodu gönderme vasıtasıyla).
Müşteri desteği sağlamak ve sorun gidermek.
Servis güncellemeleri ve hatalar hakkında bilgilendirmek.
Uygulama ile ilgili kampanyalar hakkında Müşteri’yi bilgilendirmek.
Personelin hizmet isteğini teyit etmek istemesi durumunda personel tarafından Müşteri’nin aranabilmesi.
Kişisel bilgilerin paylaşımı:
ALFRED, ilgili yasalar gereği yükümlü olmadıkça veya yetkili makamların emriyle istenmedikçe kişisel verileri ve/veya trafik verilerini ya da iletişim içeriğini, işbu Koşullar’da onay verilen durumlar haricinde Müşteri’nin açık izni olmadan satmaz, kiralamaz, pazarlamaz veya başka şekilde aktarmaz.
ALFRED, diğer yasal ve Koşullar’da belirtilen hakları saklı olmak üzere, yasal gereklilikleri karşılamak, yasal hakları doğrultusunda hareket etmek veya yasal hak taleplerine karşı kendini savunmak, ALFRED’in menfaatlerini korumak, dolandırıcılığa karşı mücadele etmek ve ilkeleri uygulamak ya da herhangi bir kişinin haklarını, malını veya güvenliğini korumak için kişisel bilgileri ilgili yasal makamlara gelen yasal istek doğrultusunda açıklayabilir.
Müşteri’nin ALFRED hizmetlerini daha hızlı ve etkin bir şekilde kullanabilmesi için oturum cookie (çerez)’leri Müşteri cihazlarında saklanmaktadır. Müşteri dilerse bu bilgilerin tutulmasını cihaz ayarlarında yapacağı değişiklikle engelleyebilir. Ancak bunu yapması durumunda ALFRED servisinin tüm fonksiyonlarından yararlanamayabilir. ALFRED, işbu Koşulların Gizlilik Politikası üzerinde zaman zaman değişiklik yapmak hakkını saklı tutar. Herhangi bir değişiklik yapılması durumunda ilgili bilgi Müşteri’ye verilecektir.
- Uygulama’nın tasarım, metin, imge, html kodu ve diğer kodlar da dâhil ve fakat bunlarla sınırlı olmamak kaydıyla, tüm unsurları (“ALFRED’in telif haklarına tabi çalışmalar”) ALFRED’e aittir. Müşteri, ALFRED hizmetlerini, ALFRED bilgilerini ve ALFRED’in telif haklarına tabi çalışmalarını ticari amaçla kullanamaz. Müşteri ALFRED’in yazılı izni olmaksızın, ALFRED’in telif haklarına tabi çalışmalarını çoğaltamaz, dağıtamaz veya bunlardan türemiş çalışmalar yapamaz veya hazırlayamaz.
- ALFRED’in; ALFRED hizmetleri, ALFRED bilgileri, ALFRED telif haklarına tabi çalışmaları, ALFRED ticari markaları, ALFRED ticari görünümü veya Uygulama vasıtasıyla sahip olduğu her tür maddi ve fikri mülkiyet hakları da dâhil tüm malvarlığı, ayni ve şahsi hakları, ticari bilgi ve know-how’a yönelik tüm hakları saklıdır.
- ALFRED, tamamen kendi takdirine bağlı ve tek taraflı olarak, Koşulları, uygun göreceği herhangi bir zamanda, Uygulama üzerinden ilan ederek değiştirebilir. İşbu Koşullar’ın değişen hükümleri, ilan edildikleri tarihte veya sonrasında, Müşteri tarafından Uygulama üzerinden on-line kabul edilmesi ile geçerlilik kazanacak, geri kalan hükümler aynen yürürlükte kalarak hüküm ve sonuçlarını doğurmaya devam edecektir.
- Mücbir sebep sayılan tüm durumlarda ALFRED, işbu Koşullar ile belirlenen edimlerinden herhangi birini geç veya eksik ifa etme veya ifa etmeme nedeniyle yükümlü değildir. Bu ve bunun gibi durumlar, ALFRED için, gecikme, eksik ifa etme veya ifa etmeme veya temerrüt addedilmeyecek veya bu durumlar için ALFRED’den herhangi bir nam altında tazminat talep edilemeyecektir. “Mücbir sebep” terimi; doğal afet, isyan, savaş, grev, iletişim sorunları, altyapı ve internet arızaları, elektrik kesintisi ve kötü hava koşulları da dâhil ve fakat bunlarla sınırlı olmamak kaydıyla; ilgili tarafın makul kontrolü haricinde ve ALFRED’in gerekli özeni göstermesine rağmen önleyemediği, kaçınılamayacak olaylar olarak yorumlanacaktır.
- İşbu Koşullar, Müşteri’nin üyeliği sona erinceye kadar yürürlükte kalacak ve Taraflar arasında hüküm ve sonuçlarını doğurmaya devam edecektir.
- ALFRED, Müşteri’nin işbu Koşullar dâhilinde belirtilen hükümlere ve Uygulama içinde yer alan kullanıma, üyeliğe ve ALFRED hizmetlerine ilişkin benzeri kurallara aykırı hareket etmesi durumunda; Müşteri üyeliğini tek taraflı olarak feshedebilecektir.
- Müşteri, işbu Koşullar dâhilinde doğabilecek ihtilaflarda, ALFRED’in kendi veri tabanında veya sunucularında tuttuğu elektronik kayıtların ve sistem kayıtlarının, ticari kayıtlarının, defter kayıtlarının, mikrofilm, mikrofiş ve bilgisayar kayıtlarının muteber, bağlayıcı, kesin ve münhasır delil teşkil edeceğini; ALFRED’i yemin teklifinden ari kıldığını ve bu maddenin HMK 193. madde anlamında delil sözleşmesi niteliğinde olduğunu kabul eder.
- İşbu Koşullar ve hizmetler kapsamında ALFRED’in ve hizmet sağlayan personelin sorumluluğu ağır ihmal ve kasıt ile doğrudan zararla sınırlı olup, ALFRED’inve hizmet sağlayan personelin toplam sorumluluğu sorumluluğa sebep olan hizmete ilişkin Müşteri’nin ödediği ücreti aşmayacaktır.
- İşbu Koşullar Müşteri’nin elektronik olarak onay vermesi ile karşılıklı olarak kabul edilerek yürürlüğe girmiştir
- İşbu Koşullar’dan kaynaklanacak ihtilafların çözümünde İstanbul Merkez (Çağlayan) Mahkemeleri ve İcra Müdürlükleri yetkili kılınmıştır.
- Ticari Elektronik İleti
Müşteri, ALFRED tarafından sunulan hizmetlere ilişkin yenilikler, reklam ile duyurulardan haberdar olmak, tarafınıza çeşitli avantajların sağlanıp sunulabilmesi ve size özel tanıtım, promosyon, reklam, satış, pazarlama ve benzer amaçlı her türlü elektronik iletişimin telefon, kısa mesaj (SMS), e-posta ve benzeri yollarla yapılması ve diğer iletişim mesajlarının gönderilmesi için aşağıdaki “Kabul Ediyorum” seçeneğine tıklayabilir.”